Класифікація ліфтів
По виду вантажів, що транспортуються ліфти поділяються:
1 . пасажирські :
- для житлових будинків ;
- громадських будівель;
- будівель промислових підприємств .
У пасажирському ліфті допускається перевезення легких вантажів і предметів домашнього ужитку за умови , що їх загальна маса разом з пасажиром не перевищує вантажопідйомності ліфта. Перевезення вибухонебезпечних і легко - займистих предметів заборонено .
- для транспортування хворих , в тому числі на транспортних засобах і з супроводжуючим персоналом; цими ліфтами управляє ліфтер - лікарняні ліфти ;
- інвалідні , що представляють собою пасажирські ліфти самостійного користування , службовці для підйому і спуску пасажирів з порушенням функцій опорно -рухового апарату на інвалідних колясках ;
- ліфти для заміських будинків , котеджів.
2 . вантажні :
- звичайні вантажні ;
- вантажні з монорельсом. У цих ліфтах під стелею кабіни встановлюють балку , до якої підвішують вантажопідйомний пристрій ( таль , тельфер тощо);
- вижимні , в яких підйомна сила прикладена до низу кабіни;
- тротуарні, у яких кабіна виходить з шахти через розташований в її верхній частині люк. Ці ліфти застосовують на складах з великими підземними сховищами для спуску і підйому автомобілів з вантажем , на підземних автостоянках , в магазинах для переміщення вантажів з вулиці в підвал і т.д.;
- вантажні малі, призначені для підйому і спуску невеликих вантажів. Для виключення транспортування в них людей кабіну розраховують на перевезення вантажів масою не більше 250 кг , а її висота не повинна перевищувати 1250 мм;
3. Спеціальні (нестандартні) для особливих умов застосування , що виготовляються у відповідності зі спеціально розробленими технічними умовами. До них відносяться , наприклад , ліфти для підйому космонавтів в кабіну космічного корабля.
За способом обслуговування розрізняють ліфти самостійного користування, якими управляє сам пасажир , і ліфти , керовані провідником і завжди супроводжують вантаж .
За швидкістю руху кабіни ліфти підрозділяють на тихохідні (до 1,0 м / с) , швидкохідні (від 1,0 до 2,0 м / с) , швидкісні (від 2,0 до 4,0 м / с) і високошвидкісні ( понад 4,0 м / с).
Відповідно до типом приводу підйомного механізму ліфти можуть бути електричними ( з приводом від електродвигуна змінного або постійного струму) і гідравлічними ( з приводом у вигляді підйомного гідроциліндра або лебідки з гідродвигуном обертального типу).
Електричні ліфт ( ліфти з тяговим приводом)
Основні частини ліфтів з тяговим приводом наступні:
- Засоби підвіски кабіни і противаги , які представлені сталевими дротяними канатами.
- Лебідка , яка є силовою установкою ,
- Кабіна , яка перевозить пасажирів та / або інші вантажі .
- Противага для врівноваження сили тяжіння маси кабіни і частини маси номінального вантажу вантажу.
- Шахта ліфта , місце , повністю або частково обгороджене , яке тягнеться від підлоги приямка до перекриття , в якому рухається кабіна і , якщо є , то і противага . Вона обладнана направляючими кабіни і противаги , дверима посадкових майданчиків , буферами або упорами в приямку .
- Уловлювачі , механічний пристрій для зупинки і утримання кабіни або противаги на напрямних в разі обриву , ослаблення натягу канатів підвіски або якщо швидкість опускається кабіни (противаги ) перевищує номінальну швидкість на заздалегідь встановлену величину. Гальмівну дію ловителя ініціюється обмежувачем швидкості , зазвичай розташованим в машинному приміщенні.
- Буфера представляють собою пристрій плавного уповільнення кабіни за межами нижнього розрахункового положення кабіни або противаги . Вони можуть бути поліуретановими , пружинного або масляного типу залежно від номінальної швидкості і призначеними для накопичення або розсіювання кінетичної енергії кабіни або противаги .
- Електричні пристрої, що включають електричні пристрої безпеки та освітлення .
- Контролер .
Гідравлічні ліфти й вантажні платформи
Гідравлічні ліфти й вантажні платформи Основу конструкції гідравлічних ліфтів і вантажних платформ становить механізм підйому на основі гідроциліндра , який діє на грузонесущий орган безпосередньо , через канатний або ланцюгової мультиплікатор ; через систему важеля , що забезпечує компактність конструкції і збільшення висоти підйому вантажної платформи .
Рух штока або плунжера гідроциліндра на підйом забезпечується під дією тиску потоку робочої рідини , яка надходить від гідроагрегату.
Опускання кабіни ліфта або вантажної платформи відбувається під дією сил тяжіння , яка впливаючи на шток або плунжер гідроциліндра забезпечує злив робочої рідини в бак через спеціальне кероване клапанний пристрій . Останнє забезпечує регулювання потоку робочої рідини , що надходить гидроцилиндр при підйомі і слив її в бак при опусканні вантажу , гарантуючи необхідну швидкість усталеного руху , допустимий рівень прискорень і необхідну точність зупинки на навантажувальної майданчику .
Управління рухом кабіни ліфта здійснюється за допомогою станції управління , яка взаємодіє з системою гідроавтоматики і датчиками контролю положення кабіни. На поверхових майданчиках і в кабіні встановлюються відповідні викличні кнопки і апарат наказів.
Гідроагрегат і станція управління можуть розташовуватися на віддаленні від шахти ліфта на 5 - 10 м у спеціальному закривається приміщенні невеликих розмірів. У зв'язку з цим , гідравлічний ліфт не має спеціального машинного приміщення характерного для ліфтів з електроприводом.
Кабіни й вантажні майданчики гідравлічних ліфтів обладнуються закриваються дверима з ручним або автоматичним приводом, з замками і блокувальними пристроями безпеки .
На гідравлічних ліфтах встановлюються уловлювачі , які включаються від обмежувача швидкості або спеціальним електромагнітним пристроєм, який спрацьовує при аварійному перевищенні швидкості опускання кабіни.
Поряд з механічною системою уловлювачів в гідравлічних ліфтах застосовуються спеціальні пристрої безпеки , які є складовою частиною гідравлічного обладнання.
Відмінною особливістю пасажирського гідравлічного ліфта є бічне розташування гідроциліндра з 4 -х кратним мультиплікатором , канати якого охоплюють кабіну знизу. Для виключення заклинювання в плунжерної парі гідроциліндра головка плунжера разом з рухомими блоками мультиплікатора переміщається по спеціальних вертикальних напрямних . Верхній граничний рівень положення кабіни контролюється кінцевим вимикачем , який реагує на зміну сили натягу допоміжного каната з вантажем.
Кабіна даного варіанту конструкції ліфта особливої специфіки не має і повністю аналогічна конструкції електричного ліфта вичавного типу. Вона переміщається по вертикальних напрямних , закріпленим на кронштейнах , встановленим на бічних стінах шахти.
Під кабіною в приямку шахти встановлений жорсткий упор , що взаємодіє з амортизатором на опорній частині каркаса кабіни. Станція управління ( контролер) разом з вступним пристроєм і гідроагрегатом розміщуються у закритих приміщенні обмежених розмірів збоку шахти. Гідроциліндр і гідроагрегат пов'язані напірним трубопроводом.
Вантажна гідравлічна платформа мають простішу конструкцію , основу якої становить один або кілька гідроциліндрів , що впливають на грузонесущим опорну плиту через систему важеля . Застосування системи важеля забезпечує компактність конструкції у вихідному положенні і досить велику висоту підйому вантажу при невеликому робочому переміщенні штока гідроциліндра .
Залежно від типу шахти звідси і спосіб кріплення напрямних , ліфти поділяються з установкою:
- в глухий шахті ( цегляна , залізобетонна , блокова і пр.);
- в металлокаркасной шахті ;
- у комбінованій шахті.
Машинне приміщення ліфта може бути виконано:
- з верхнім машинним приміщенням ( над шахтою ) ;
- з нижнім машинним приміщенням ( під шахтою або збоку від неї)
- без машинного приміщення.
Ліфти без машинного приміщення. Нещодавно , революційні концепції пасажирських ліфтів визначили розташування лебідки і обмежувача швидкості безпосередньо в шахті ліфта. Відпала необхідність в машинному або іншому відповідному приміщенні , звідси і найменування « без машинного приміщення».
KONE Elevators була першою компанією , яка розробила і поклала початок нової ліфтової концепції . Вона отримала назву MonoSpaceTM і перший ліфт був встановлений і пройшов перевірку в Вурбюрге , Нідерланди в 1995 р. Випуск комерційної продукції мав місце в Брюсселі , Бельгії в 1996 р. Для реалізації концепції була застосована спеціальна лебідка , що отримала найменування EcoDiscTM . Вона заснована на новому типі приводного двигуна: осьовому синхронному двигуні змінного струму з збудженням на постійних магнітах . Відповідно до осьовим принципом лінії магнітної індукції двигуна перетинають повітряний зазор паралельно осі , а полюса двигуна - радіально . Цей принцип проектування дозволяє надати лебідці дуже плоску форму.
Розташування лебідки - вгорі шахти ; плоска форма дає можливість її кріплення до напрямної кабіни в проміжку між направляючою і стіною шахти.
Кратність канатної системи 1:2 з нижньої підвіскою кабіни ( вичавного типу). Обмежувач швидкості також розташований у верхній частині шахти.
Контролер розташований поза шахти на самому верхньому поверсі , шафа контролера об'єднаний з порталом двері посадкової площадки.
Основні переваги даної концепції наступні:
- відсутність машинного приміщення , звідси значне сніженіестоімості будівельних робіт;
- високий ККД і як результат низьке споживання енергії;
- комфорт поїздки завдяки частотному регулюванню швидкості ;
- низький рівень шуму , так як немає зубчастої передачі .
Нова запатентована система ліфта без машинного приміщення , орієнтована на європейський ринок житлових будівель , так як ця не дорога продукція повною мірою відповідає прийнятим там критерієм : якість і доступність.
Це ліфт з тягової лебідкою з трьома величинами номінальної вантажопідйомності за вибором: 320 , 450 і 630 кг з номінальною швидкістю 1.0 м / с. Кабіна має консольну конструкцію і коефіцієнт кратності канатної підвіски 1:1. Максимальна висота підйому 42 м з обслуговуванням до 15 поверхів. Лебідка розташована нагорі шахти ліфта на спеціальній поперечної балці сталевого профілю між напрямними кабіни. Всі чотири направляючих з'єднані разом , гарантуючи стійкість і жорсткість кріплення лебідки.
По конструкції дверей шахти і кабіни розрізняють ліфти:
- з орними дверима;
- вертикально - або горизонтально- розсувними дверима.
По виду приводу дверей існують ліфти:
- з ручним приводом ( двері шахти і кабіни відкриває сам пасажир ) ;
- напівавтоматичний привід шахтних дверей (двері відкриваються вручну , а закриваються автоматично за допомогою доводчика ) ;
- автоматичним приводом;
- комбінованим приводом (двері кабіни - автоматичний привід , двері шахти - ручні) .
Залежно від конструкції тягового органу ліфти поділяють:
- канатні ;
- ланцюгові , в яких використовується ланцюг Галля ;
- стрічкові;
- гвинтові , оснащені передачею гвинт - гайка ;
- плунжерні ;
- рейкові , в яких застосовується приводна шестерня і зубчаста рейка.
Залежно від характеру впливу канатів на кабіну розрізняють ліфти:
- з верхньою канатною підвіскою ;
- вижимні, в яких тягові канати охоплюють кабіну знизу.
За схемою запасовки тягових канатів ліфти виконують :
- з прямою підвіскою ;
- поліспастной підвіскою ;
- канатним мультиплікатором .
За способом передачі руху від канатоведущего органу лебідки ліфта до тягового органу використовується :
- канатоведучий шків ( КВШ ) ;
- барабан;
- зірочка.
Лебідка електричного ліфта може бути виконана з редуктором або без нього (безредукторна лебідка) .
Ліфти з гідроциліндром поділяються на такі види :
По конструкції гідроциліндра :
- гідроциліндр односторонньої дії;
- гідроциліндр двосторонньої дії.
По конструкції плунжера:
- одноступінчастим гідроциліндром;
- телескопічним гідроциліндром.
За способом передачі руху від плунжера гідроциліндра кабіні :
- з гідроциліндром прямої дії ;
- не прямої дії , з канатним мультиплікатором .
За характером розташування гідроциліндра щодо кабіни:
- з центральним розташуванням;
- з боковим розташуванням;
- горизонтальним розташуванням.
Ліфти мають наступні види управління:
- внутрішнє , при якому їм керують з купе кабіни;
- зовнішнє , здійснюване за зупинкових майданчиків ;
- змішане - з купе кабіни і з зупинкових майданчиків .
Розрізняють системи управління , що забезпечують :
- просте роздільне управління , при якому реєструється і реалізується тільки одна команда (виклик або наказ ) ;
- збірне управління , при якому реєструються всі команди , а їх виконання здійснюється відповідно до програми роботи ліфта . При цьому можуть відбуватися попутні зупинки за викликами або наказам. Для ліфтів житлових будівель попутні зупинки за викликами виконуються тільки при русі кабіни вниз , а в громадських будівлях - в обох напрямках. За наказами попутні зупинки передбачені в усіх ліфтах в обох напрямках ;
- одиночне управління (управління одним ліфтом) ;
- групове - управління групою ліфтів , розташованих в одній шахті , обслуговуючих одні й ті ж поверхи і мають однакову швидкість. Різновидом групового управління є парне управління ліфтами , що застосовується в житлових будівлях підвищеної поверховості.
+38 (044) 411-44-19 (тел./факс)