Класифікація ліфтів

По виду вантажів, що транспортуються ліфти поділяються:

1 . пасажирські :

  • для житлових будинків ;
  • громадських будівель;
  • будівель промислових підприємств .

У пасажирському ліфті допускається перевезення легких вантажів і предметів домашнього ужитку за умови , що їх загальна маса разом з пасажиром не перевищує вантажопідйомності ліфта. Перевезення вибухонебезпечних і легко - займистих предметів заборонено .

  • для транспортування хворих , в тому числі на транспортних засобах і з супроводжуючим персоналом; цими ліфтами управляє ліфтер - лікарняні ліфти ;
  • інвалідні , що представляють собою пасажирські ліфти самостійного користування , службовці для підйому і спуску пасажирів з порушенням функцій опорно -рухового апарату на інвалідних колясках ;
  • ліфти для заміських будинків , котеджів.

2 . вантажні :

  • звичайні вантажні ;
  • вантажні з монорельсом. У цих ліфтах під стелею кабіни встановлюють балку , до якої підвішують вантажопідйомний пристрій ( таль , тельфер тощо);
  • вижимні , в яких підйомна сила прикладена до низу кабіни;
  • тротуарні, у яких кабіна виходить з шахти через розташований в її верхній частині люк. Ці ліфти застосовують на складах з великими підземними сховищами для спуску і підйому автомобілів з вантажем , на підземних автостоянках , в магазинах для переміщення вантажів з вулиці в підвал і т.д.;
  • вантажні малі, призначені для підйому і спуску невеликих вантажів. Для виключення транспортування в них людей кабіну розраховують на перевезення вантажів масою не більше 250 кг , а її висота не повинна перевищувати 1250 мм;

Электрические лифт3. Спеціальні (нестандартні) для особливих умов застосування , що виготовляються у відповідності зі спеціально розробленими технічними умовами. До них відносяться , наприклад , ліфти для підйому космонавтів в кабіну космічного корабля.

За способом обслуговування розрізняють ліфти самостійного користування, якими управляє сам пасажир , і ліфти , керовані провідником і завжди супроводжують вантаж .

За швидкістю руху кабіни ліфти підрозділяють на тихохідні (до 1,0 м / с) , швидкохідні (від 1,0 до 2,0 м / с) , швидкісні (від 2,0 до 4,0 м / с) і високошвидкісні ( понад 4,0 м / с).

Відповідно до типом приводу підйомного механізму ліфти можуть бути електричними ( з приводом від електродвигуна змінного або постійного струму) і гідравлічними ( з приводом у вигляді підйомного гідроциліндра або лебідки з гідродвигуном обертального типу).

Електричні ліфт ( ліфти з тяговим приводом)

Основні частини ліфтів з тяговим приводом наступні:

  • Засоби підвіски кабіни і противаги , які представлені сталевими дротяними канатами.
  • Лебідка , яка є силовою установкою ,
  • Кабіна , яка перевозить пасажирів та / або інші вантажі .
  • Противага для врівноваження сили тяжіння маси кабіни і частини маси номінального вантажу вантажу.
  • Шахта ліфта , місце , повністю або частково обгороджене , яке тягнеться від підлоги приямка до перекриття , в якому рухається кабіна і , якщо є , то і противага . Вона обладнана направляючими кабіни і противаги , дверима посадкових майданчиків , буферами або упорами в приямку .
  • Уловлювачі , механічний пристрій для зупинки і утримання кабіни або противаги на напрямних в разі обриву , ослаблення натягу канатів підвіски або якщо швидкість опускається кабіни (противаги ) перевищує номінальну швидкість на заздалегідь встановлену величину. Гальмівну дію ловителя ініціюється обмежувачем швидкості , зазвичай розташованим в машинному приміщенні.
  • Буфера представляють собою пристрій плавного уповільнення кабіни за межами нижнього розрахункового положення кабіни або противаги . Вони можуть бути поліуретановими , пружинного або масляного типу залежно від номінальної швидкості і призначеними для накопичення або розсіювання кінетичної енергії кабіни або противаги .
  • Електричні пристрої, що включають електричні пристрої безпеки та освітлення .
  • Контролер .

Гідравлічні ліфти й вантажні платформи

Гидравлические лифты и грузовые платформы Гідравлічні ліфти й вантажні платформи Основу конструкції гідравлічних ліфтів і вантажних платформ становить механізм підйому на основі гідроциліндра , який діє на грузонесущий орган безпосередньо , через канатний або ланцюгової мультиплікатор ; через систему важеля , що забезпечує компактність конструкції і збільшення висоти підйому вантажної платформи .

Рух штока або плунжера гідроциліндра на підйом забезпечується під дією тиску потоку робочої рідини , яка надходить від гідроагрегату.

Опускання кабіни ліфта або вантажної платформи відбувається під дією сил тяжіння , яка впливаючи на шток або плунжер гідроциліндра забезпечує злив робочої рідини в бак через спеціальне кероване клапанний пристрій . Останнє забезпечує регулювання потоку робочої рідини , що надходить гидроцилиндр при підйомі і слив її в бак при опусканні вантажу , гарантуючи необхідну швидкість усталеного руху , допустимий рівень прискорень і необхідну точність зупинки на навантажувальної майданчику .

Управління рухом кабіни ліфта здійснюється за допомогою станції управління , яка взаємодіє з системою гідроавтоматики і датчиками контролю положення кабіни. На поверхових майданчиках і в кабіні встановлюються відповідні викличні кнопки і апарат наказів.

Гідроагрегат і станція управління можуть розташовуватися на віддаленні від шахти ліфта на 5 - 10 м у спеціальному закривається приміщенні невеликих розмірів. У зв'язку з цим , гідравлічний ліфт не має спеціального машинного приміщення характерного для ліфтів з електроприводом.

Кабіни й вантажні майданчики гідравлічних ліфтів обладнуються закриваються дверима з ручним або автоматичним приводом, з замками і блокувальними пристроями безпеки .

На гідравлічних ліфтах встановлюються уловлювачі , які включаються від обмежувача швидкості або спеціальним електромагнітним пристроєм, який спрацьовує при аварійному перевищенні швидкості опускання кабіни.

Поряд з механічною системою уловлювачів в гідравлічних ліфтах застосовуються спеціальні пристрої безпеки , які є складовою частиною гідравлічного обладнання.

Відмінною особливістю пасажирського гідравлічного ліфта є бічне розташування гідроциліндра з 4 -х кратним мультиплікатором , канати якого охоплюють кабіну знизу. Для виключення заклинювання в плунжерної парі гідроциліндра головка плунжера разом з рухомими блоками мультиплікатора переміщається по спеціальних вертикальних напрямних . Верхній граничний рівень положення кабіни контролюється кінцевим вимикачем , який реагує на зміну сили натягу допоміжного каната з вантажем.

Кабіна даного варіанту конструкції ліфта особливої специфіки не має і повністю аналогічна конструкції електричного ліфта вичавного типу. Вона переміщається по вертикальних напрямних , закріпленим на кронштейнах , встановленим на бічних стінах шахти.

Під кабіною в приямку шахти встановлений жорсткий упор , що взаємодіє з амортизатором на опорній частині каркаса кабіни. Станція управління ( контролер) разом з вступним пристроєм і гідроагрегатом розміщуються у закритих приміщенні обмежених розмірів збоку шахти. Гідроциліндр і гідроагрегат пов'язані напірним трубопроводом.

Вантажна гідравлічна платформа мають простішу конструкцію , основу якої становить один або кілька гідроциліндрів , що впливають на грузонесущим опорну плиту через систему важеля . Застосування системи важеля забезпечує компактність конструкції у вихідному положенні і досить велику висоту підйому вантажу при невеликому робочому переміщенні штока гідроциліндра .

Залежно від типу шахти звідси і спосіб кріплення напрямних , ліфти поділяються з установкою:

  • в глухий шахті ( цегляна , залізобетонна , блокова і пр.);
  • в металлокаркасной шахті ;
  • у комбінованій шахті.

Машинне приміщення ліфта може бути виконано:

  • з верхнім машинним приміщенням ( над шахтою ) ;
  • з нижнім машинним приміщенням ( під шахтою або збоку від неї)
  • без машинного приміщення.

Ліфти без машинного приміщення. Нещодавно , революційні концепції пасажирських ліфтів визначили розташування лебідки і обмежувача швидкості безпосередньо в шахті ліфта. Відпала необхідність в машинному або іншому відповідному приміщенні , звідси і найменування « без машинного приміщення».

KONE Elevators була першою компанією , яка розробила і поклала початок нової ліфтової концепції . Вона отримала назву MonoSpaceTM і перший ліфт був встановлений і пройшов перевірку в Вурбюрге , Нідерланди в 1995 р. Випуск комерційної продукції мав місце в Брюсселі , Бельгії в 1996 р. Для реалізації концепції була застосована спеціальна лебідка , що отримала найменування EcoDiscTM . Вона заснована на новому типі приводного двигуна: осьовому синхронному двигуні змінного струму з збудженням на постійних магнітах . Відповідно до осьовим принципом лінії магнітної індукції двигуна перетинають повітряний зазор паралельно осі , а полюса двигуна - радіально . Цей принцип проектування дозволяє надати лебідці дуже плоску форму.

Розташування лебідки - вгорі шахти ; плоска форма дає можливість її кріплення до напрямної кабіни в проміжку між направляючою і стіною шахти.

Кратність канатної системи 1:2 з нижньої підвіскою кабіни ( вичавного типу). Обмежувач швидкості також розташований у верхній частині шахти.

Контролер розташований поза шахти на самому верхньому поверсі , шафа контролера об'єднаний з порталом двері посадкової площадки.

Основні переваги даної концепції наступні:

  • відсутність машинного приміщення , звідси значне сніженіестоімості будівельних робіт;
  • високий ККД і як результат низьке споживання енергії;
  • комфорт поїздки завдяки частотному регулюванню швидкості ;
  • низький рівень шуму , так як немає зубчастої передачі .

Нова запатентована система ліфта без машинного приміщення , орієнтована на європейський ринок житлових будівель , так як ця не дорога продукція повною мірою відповідає прийнятим там критерієм : якість і доступність.

Це ліфт з тягової лебідкою з трьома величинами номінальної вантажопідйомності за вибором: 320 , 450 і 630 кг з номінальною швидкістю 1.0 м / с. Кабіна має консольну конструкцію і коефіцієнт кратності канатної підвіски 1:1. Максимальна висота підйому 42 м з обслуговуванням до 15 поверхів. Лебідка розташована нагорі шахти ліфта на спеціальній поперечної балці сталевого профілю між напрямними кабіни. Всі чотири направляючих з'єднані разом , гарантуючи стійкість і жорсткість кріплення лебідки.

По конструкції дверей шахти і кабіни розрізняють ліфти:

  • з орними дверима;
  • вертикально - або горизонтально- розсувними дверима.

По виду приводу дверей існують ліфти:

  • з ручним приводом ( двері шахти і кабіни відкриває сам пасажир ) ;
  • напівавтоматичний привід шахтних дверей (двері відкриваються вручну , а закриваються автоматично за допомогою доводчика ) ;
  • автоматичним приводом;
  • комбінованим приводом (двері кабіни - автоматичний привід , двері шахти - ручні) .

Залежно від конструкції тягового органу ліфти поділяють:

  • канатні ;
  • ланцюгові , в яких використовується ланцюг Галля ;
  • стрічкові;
  • гвинтові , оснащені передачею гвинт - гайка ;
  • плунжерні ;
  • рейкові , в яких застосовується приводна шестерня і зубчаста рейка.

Залежно від характеру впливу канатів на кабіну розрізняють ліфти:

  • з верхньою канатною підвіскою ;
  • вижимні, в яких тягові канати охоплюють кабіну знизу.

За схемою запасовки тягових канатів ліфти виконують :

  • з прямою підвіскою ;
  • поліспастной підвіскою ;
  • канатним мультиплікатором .

За способом передачі руху від канатоведущего органу лебідки ліфта до тягового органу використовується :

  • канатоведучий шків ( КВШ ) ;
  • барабан;
  • зірочка.

Лебідка електричного ліфта може бути виконана з редуктором або без нього (безредукторна лебідка) .

Ліфти з гідроциліндром поділяються на такі види :

По конструкції гідроциліндра :

  • гідроциліндр односторонньої дії;
  • гідроциліндр двосторонньої дії.

По конструкції плунжера:

  • одноступінчастим гідроциліндром;
  • телескопічним гідроциліндром.

За способом передачі руху від плунжера гідроциліндра кабіні :

  • з гідроциліндром прямої дії ;
  • не прямої дії , з канатним мультиплікатором .

За характером розташування гідроциліндра щодо кабіни:

  • з центральним розташуванням;
  • з боковим розташуванням;
  • горизонтальним розташуванням.

Ліфти мають наступні види управління:

  • внутрішнє , при якому їм керують з купе кабіни;
  • зовнішнє , здійснюване за зупинкових майданчиків ;
  • змішане - з купе кабіни і з зупинкових майданчиків .

Розрізняють системи управління , що забезпечують :

  • просте роздільне управління , при якому реєструється і реалізується тільки одна команда (виклик або наказ ) ;
  • збірне управління , при якому реєструються всі команди , а їх виконання здійснюється відповідно до програми роботи ліфта . При цьому можуть відбуватися попутні зупинки за викликами або наказам. Для ліфтів житлових будівель попутні зупинки за викликами виконуються тільки при русі кабіни вниз , а в громадських будівлях - в обох напрямках. За наказами попутні зупинки передбачені в усіх ліфтах в обох напрямках ;
  • одиночне управління (управління одним ліфтом) ;
  • групове - управління групою ліфтів , розташованих в одній шахті , обслуговуючих одні й ті ж поверхи і мають однакову швидкість. Різновидом групового управління є парне управління ліфтами , що застосовується в житлових будівлях підвищеної поверховості.

                    Телефонуйте! Ми виправдаємо Вашу довіру! 
                   +38 (044) 411-44-19 (тел./факс)
+38 (044) 467-84-17
Обратная связь