Кабіни ліфтів

Призначення , загальні положення та основні вимоги .

Кабіною , незалежно від типу ліфта , є несуча навантаження , що складається з платформи , рами , огорожі та дверей , призначене для розміщення і підйому людей і / або вантажу.

Конструкція кабіни електричного і гідравлічного ліфтів складається з купе , закріпленого на металоконструкції, що несе рами , на яку кріпиться підвіска тягових канатів або впливає шток гідроциліндра безпосередньо або через гнучкий тяговий орган мультиплікатора .

Кабины лифтовКабіна обладнується рядом пристроїв , що забезпечують комфортність умов транспортування і безпеку пасажирів.

Конструкція кабіни ліфта повинна відповідати необхідним технічним вимогам міцності , жорсткості , безшумності , плавності ходу і точності зупинки і , в той же час , володіти гідними естетичними та архітектурними характеристиками , особливо при її зовнішній установці .

Ліфти можуть обладнуватися непрохідними і прохідними кабінами залежно від планування і призначення відповідної будівлі або споруди.

Двері кабін з ручним або автоматичним управлінням повинні обладнуватися замками і блокувальними пристроями, що виключають можливість руху при відкритих стулках .

Конструкція стулок дверей , також як і огорожі купе , повинна відповідати вимогам пожаростойкости .

Конструкція огородження купе не повинна виготовлятися з матеріалів , що становлять небезпеку для організму людини через підвищену займистості або через характер і кількості виділюваних випарів ( азбест , містять фенол синтетичні матеріали тощо) .

Кабіна з суцільними дверима повинна обладнуватися вентиляційними отворами вгорі і внизу кабіни , загальною площею не менше 1 % від корисної площі підлоги.

Основні вимоги до конструкції кабін ліфтів відображені в ПУБЕЛ і в європейському стандарті EN81 - 1 / 2 .

Внутрішня висота кабіни повинна бути не менше 2 м. Корисна площа підлоги кабіни повинна відповідати її вантажопідйомності для виключення можливості перевантаження. Ця вимога має виконуватися навіть у ліфтах з ефективною електронною системою контролю завантаження . Максимальна корисна площа підлоги кабіни повинна визначатися в залежності від номінальної .

Світовий ринок ліфтової продукції являє замовникам широкий спектр конструктивних варіантів кабін , що відрізняються дизайном , якістю зовнішньої і зовнішньої обробки. Останнім часом великою популярністю стали користуватися кабіни оглядового типу з частковим або практично повною склінням , що переміщуються в нішах зовнішніх стін будівлі або в збірних метало -каркасних шахтах із суцільним склінням.

Конструктивне виконання оглядових кабін відрізняється великою різноманітністю як за дизайном і зовнішній обробці , так і по конфігурації в плані. Дизайн оглядової кабіни в чому залежить від призначення , архітектури будівлі і характеру розміщення ліфта.

Купе кабіни. Передня частина купе обладнується закриваються дверима тієї чи іншої конструкції з пристроями, що виключають можливість руху кабіни при відкритих стулках . При наявності автоматичних дверей їх привід встановлюється на спеціальній рамі , пов'язаної з стельової конструкцій купе в якій зазвичай монтуються світильники.

Відзначається також стійка тенденція переходу до збірним конструкціям з тонкостінних профільованих панелей і комбінованим рішенням з використанням високоміцного скла для кабін оглядового типу.

Купе кабіни складається з підлоги, стін огорожі , стелі , однієї або декількох дверей ( на рис.5.2 умовно зняті) .

Огорожа кабіни монтується на платформі і , як правило , збирається з ряду панелей. Як матеріал для огорожі та оздоблення кабіни повинен використовуватися або метал , дерево з вогнестійким просоченням або інший еквівалентний по вогнестійкості матеріал. Художнє оформлення кабіни переважно визначається рішенням замовника або архітектора.

Стеля також складається з листового металу і зазвичай має ребра жорсткості з тим , щоб міг витримувати вагу персоналу в режимі ревізії або при ремонтних роботах , і володіти жорсткістю достатньою для надійного функціонування приводу автоматичних дверей . До стелі або до верхньої частини стінок огорожі прикріплюються світильники , які забезпечують розсіяне освітлення купе. Для збільшення ефективності роботи світильників внутрішня поверхня стелі забарвлюється в світлі тони або виготовляється з дзеркально відполірованого листа нержавіючої сталі.

оздоблення кабіни ліфтаВнутренняя обробка купе повинна враховувати призначення ліфта і специфічні особливості контингенту користувачів . У житлових будинках масової забудови перевагу слід віддавати антивандальним рішенням і більш практичною внутрішній обробці.

Оздоблення купе кабіни пасажирських і вантажопасажирських ліфтів повинна гармоніювати з оточуючими приміщеннями та забезпечувати максимальний комфорт для пасажирів під час їх навіть короткого перебування в кабіні.

У вантажних ліфтах , до яких не пред'являються особливі естетичні вимоги , покриття підлоги робиться із сталевого рифленого листа. У ліфтах вантажного призначення , кабіна зазвичай має більш суворий вид , хоча і не повинна бути позбавлена елегантності.

Усередині кабіни знаходиться апарат наказів пасажирів , індикаторні пристрої і система зв'язку з диспетчерською службою .

Інтер'єр купе кабіни з металевою огорожею . На бічній поверхні стельової та статевої плити розташована система отворів для кріплення панелей огорожі допомогою болтів або спеціальних кліпсові затискачів.

Збірна металева конструкція купе є перспективним рішенням , що відображає вітчизняний і зарубіжний досвід. Застосування тонкостінних панелей з профільованого металу підвищує технологічність і пожежостійкість конструкції купе навіть при деякому зниженні ваги кабіни.

Підвищенню пожаростойкости сприяє застосування стулок коробчатой конструкції з пожежостійкість заповнювачем.

Кабіни ліфтів обладнуються дверима, що відкриваються всередину або розсовуються уздовж передньої стінки кабіни в горизонтальному або , значно рідше , у вертикальному напрямку. Виняток становлять малі вантажні які зазвичай не комплектуються дверима.

Розміри кабіни в плані визначають необхідні розміри шахти ліфта і залежать від призначення і вантажопідйомності ліфта.

Каркас кабіни. Міцну основу конструкції кабіни складають сталевий несучий каркас , який за допомогою спеціального опорного пристрою надійно з'єднаний з канатною ( ланцюговою ) підвіскою або з головкою штока гідроциліндра .

Каркас за допомогою ковзних або роликових черевиків центрується на жорстких напрямних , які виключають помітні поперечні коливання кабіни і гарантують постійність відстаней між рухомими і нерухомими частинами ліфта в шахті.

У нижній або верхній частині каркаса , в безпосередній близькості від черевиків , можуть бути змонтовані уловлювачі , по одному або два з кожного боку кабіни.

Каркас кабіни найчастіше має конструкцію з бічними сойки і направляючими , розташованими з двох протилежних сторін .

Каркас кабіни з бічною стійкою , обладнаний уловлювачем плавного гальмування і роликовими башмаками . Він використовується при кратності підвіски 2:1 ( канатний фактор 2:1).

У ліфтах з підйомними гідроциліндрами прямої дії уловлювачі можуть не встановлюватися , так як їх роль виконують спеціальні гідравлічні або механічні пристрої безпеки , плавно що зупиняють кабіну або , що забезпечують опускання на нижній поверх з безпечною швидкістю.

На каркас жорстко або через амортизатори встановлюється купе кабіни. Каркас кабіни повинен мати достатню міцність і твердість, гарантуючи безпечну роботу ліфта в робочих , випробувальних та аварійних режимах спрацьовування гальмівних і стопорних пристроїв безпеки.

Традиційно , каркас кабіни складається з вертикальної і горизонтальної рами.

Вертикальна рама зазвичай складається з верхньої і нижньої горизонтальної балки , жорстко пов'язаних вертикальними стійками.

отделка кабины лифта

У нижній частині каркаса передбачаються опорні поверхні для взаємодії з буферами в приямку шахти. З бічних сторін каркаса , у верхній і нижній його частині , встановлюються черевики.

Купе кабіни встановлюється на горизонтальній рамі каркаса за допомогою проміжних амортизувальних прокладок. Рама каркаса може мати різну форму залежно від призначення ліфта і від положення точки докладання підйомного зусилля щодо центру підлоги кабіни .

Типова металоконструкція каркасу кабіни складається з прямокутної вертикальної рами , в нижній частині якої консольно закріплена горизонтальна рама , на якій встановлюється купе кабіни. При використанні гідроциліндра прямої дії головка штока через сферичну опору безпосередньо впливає на верхню горизонтальну балку вертикальної рами каркаса. Основу конструкції горизонтальної рами складають дві розташованих з боків каркаса консольні балки трапецеїдального виду з двома або більшою кількістю поперечних балок жорсткості відносно невеликого поперечного перерізу.

З метою зменшення ваги каркаса поперечна жорсткість вертикальної рами забезпечується двома перехресно встановленими тягами з гвинтовим механізмом регулювання попереднього натягу .

У ліфтах з гідроциліндрами непрямої дії каркас кабіни відрізняється від розглянутого варіанту наявністю невеликої консольної балки в задній частині конструкції горизонтальної рами , до якої кріпляться канати мультиплікатора .

Відхиляючі блоки встановлені на голівці штока гідроциліндра в спеціальній рамі з черевиками , ковзаючими по напрямних кабіни.

Так як за наявності мультиплікатора кабіна проходить більший шлях , ніж голівка штока , гідроциліндр піднято над підлогою приямка допомогою вертикальної опорної стійки. Таке конструктивне рішення дозволяє виключити необхідність в окремих напрямних для черевиків кабіни і рами канатних блоків мультиплікатора .

Застосування гідравлічних ліфтів з консольної установкою купе на рамі кабіни відкриває широкі можливості для задоволення різноманітних побажань замовників щодо зовнішнього вигляду і характеру розташування дверей .

Таке конструктивне рішення є великою перевагою гідравлічних ліфтів в порівнянні з електричними ліфтами без машинних приміщень.

Телефонуйте! Ми виправдаємо Вашу довіру! 
                     +38 (044) 411-44-19 (тел./факс)
+38 (044) 467-84-17
promkompleks@optima.com.ua  

pklift@pklift.com.ua 
Обратная связь